dimecres, 6 de març de 2013

L’ARRIBADA



L’arribada de l’infant a l’escola, el fet d’acomiadar-se del familiar que l’acompanya i d’iniciar la seva jornada al centre, és un moment que té una gran influència per a la jornada. És important oferir unes condicions adequades,  per poder estar tranquils, per atendre a cada infant i família quan arriba.

La situació que he observat i que explicaré detalladament és la rebuda.  Que és un moment molt especial i important per a donar la benvinguda a cada un dels infants. És un moment per tenir consciència de si mateix i dels companys, d'alegria per tornar-se a veure, per dialogar, i sobretot per donar importància a cada un dels infants globalment.

A les 08:30 els infants esperen davant de la porta, amb la companyia dels pares. Sona el timbre, els infants s’acomiaden de les famílies i es col·loquen en filera per entrar dins l’aula, d’una manera autònoma.

Es lleven l’abric i la motxilla i la pengen al penjador. I es van seient als bancs per començar el bon dia. Quan els infants estan asseguts, la mestra diu qui serà  l’encarregat del dia. Això significa, que serà el protagonista del dia i s’encerregarà de donar el bon dia i de fer l’acomiadament.

El protagonista, seu devora la mestra al centre,  i comencen donant la benvinguda a tots els infants amb una cançó. Seguidament la mestra dóna unes targetes, on hi ha escrit el nom de cada infant. El protagonista ha de llegir el nom que posa a la targeta i ha de donar el bon dia a l’infant corresponent. Una vegada finalitzat aquest moment, l’encarregat ha de mirar el calendari i dir quin dia va ser l’anterior i farà una creu i en quin dia es troba, farà un cercle.

Seguidament l’encarregat ha d’escriure la data a la pissarra amb l’ajuda de tots els seus companys. Després la mestra inicia, una petita conversa sobre els aniversaris, els dies que falten per les vacances,  del que han fet el dia anterior, etc.

Personalment penso, que el moment  d’acollida i de benvinguda, s’ha de tenir el màxim de cura i treballar el màxim, ja que és un moment educatiu. Com també és la primera pressa de contacte del primer dia tant verbal, física i visual. On cada infant es sent protagonista i segur de si mateix per el seu reconeixement.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada