Les conclusions
i les reflexions que hem pogut extreure na Lorena i na Vanessa durant el procés d’aquest projecte són
diverses.
Per començar ens
hem trobat amb diferents dificultats a l’hora de portar a terme l’hort escolar
ecològic. Per començar el projecte, les primeres setmanes estàvem ben perdudes
ja que, no teníem el tema ben definit. Estaven entre la millora del passadís i
l’hort escolar, per això, varen decidir demanar opinió a algunes mestres del
cicle que pensàvem que tindrien algun interès o necessitat per poder dur a terme
un projecte de millora.
En segon lloc,
totes les passes per poder gaudir de la construcció de l’hort han estat molt
lentes, cosa que ens ha portat a realitzar activitats dins l’aula relacionades
amb l’agricultura. Ens hagués agradat, seguir la nostra temporalització, per
tal, que els infants poguessin participar més àmpliament i fent més activitats
relacionades amb l’hort. Hi ha que dir, que aquesta lentitud ha fet que les
famílies i tot el professorat s’hagi engrescat amb aquest tema, portant l’hort dins
les seves aules. Aquesta espera a afavorit l’interès i curiositat per part de
tots. Amb això, volem dir que estem satisfetes de la feina que s’ha portat a
terme dins el centre ja que, amb paciència i espera tot s’aconsegueix sempre
tenint una organització i uns objectius ben clars.
En tercer lloc,
hem apreciat que sense el suport d’altres mestres és difícil poder aconseguir
un projecte de millora pel centre tot i que aquest sigui pedagògicament molt
vàlid i que doni peu a un aprenentatge significatiu i real. Sabem que darrera
tot un projecte ha d’haver un recolzament econòmic i humà per tal de seguir
endavant amb la proposta i tenir cura de l’hort.
Hem aprofitat la nostra posició vers el centre per tal de fer una proposta
al màxim de creativa, pensant amb la identitat del centre. De la mateixa manera nosaltres hem apostat
per una metodologia creativa i implicada en el coneixement i desenvolupament dels
infants, pensem que l’hort escolar d’estar en consonància amb tal proposta.
L’experiència del procés de documentació i disseny ha estat una tasca molt
gratificant. La temàtica que ens hem plantejat no dóna peu a trobar informació
poc fiable. Pel que fa al disseny, és la imaginació de qui tingui la sort de
planificar-la, la que farà que aquest espai esdevingui un lloc especial. Tal i
com hem citat al llarg del treball, el procés de disseny de l’hort s’hauria de
dur a terme amb la participació de tots i cadascun dels membres que integren la
comunitat escolar.
Com si d’un projecte es tractés i des de la nostra aportació convidem al
centre a que faci un petit esforç per tal que en un futur no gaire llunyà,
pugui presumir d’un espai amb identitat pròpia i reconeguda, que convidi a
participar de la seva proposta.
Per concloure,
voldríem mencionar que tot es possible amb esforç i il·lusió, mai s’ha de
perdre les ganes d’innovar i treballar per millorar la nostra tasca
professional ja que els principals beneficiats són els infants.
Les competències que hem utilitzat han estat 2.6 i 4.3. He argumentat
el què he fet i perquè. En quant a la competència 4.3 he elaborat hipòtesis de
què passa un fet concret a partir d'un recull d'informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada