dimecres, 1 de maig de 2013

IDENTIFICANT BONES PRÀCTIQUES



La bona pràctica que explicaré serà el moment de la sortida. Aquest
moment és una bona pràctica perquè es tractat amb molta cura, es dedica un temps i es duu a terme a tot el cicle.

El primer de tot explicaré característiques del grup. Dins l’aula hi ha 26 infants, en el moment de la sortida es reuneixen tots els membres del grup. Pel que he observat, és un grup disciplinat on hi ha unes normes establertes i que les compleixen. És un grup molt heterogeni, ja que trobem una gran diversitat de personalitats. Però sempre entre ells cooperen i s’ajuden a l’hora de fer qualsevol tasca.

El moment de la sortida es tracte amb molta cura, ja que es dedica mitjà hora a fer aquest moment. En aquest moment es dedicat a fer una conversa del dia, a comptar un conta o fer relaxació. Sempre s’acomiaden dels companys amb una cançó. Aquest moment el considero com una manera de tancar la jornada, juntament amb tots els infants.

Per tant, les entrades i sortides de l’escola són uns moments que s’han de tractar amb molta cura i temps, ja que és un moment que esdevé diàriament i es crea una relació entre la família i l’escola. Són moments on es crea un canal de comunicació molt proper i diari per establir vincles afectius on apareixen moltes emocions, sentiments, alegries, etc.
“Segons Thió i Llenas (2007), l’objectiu fonamental de les entrades i sortides serà procurar, per damunt de la dificultat que suposa separar-se dels pares, que els infants experimentin el plaer de retrobar-se amb les mestres i companys i en la sortida, als seus familiars constatant l’alegria dels altres al retrobament. “

Els objectius que té aquest moment crec que poden ser diferents:
-       Fomentar la parla i l’escolta.
-       Respectar  els companys.
-       Fomentar els hàbit i rutines correctes.
-       Aprendre que hi ha moments de calma i tranquil·litat.

Els interrogants o dilemes que em plantejo davant aquesta pràctica són:
-       El temps és adequat per aquest moment?
-       Quines activitats es podrien fer, a part de les que realitza?
-       És adient aquesta pràctica?
-       De quines altres maneres es pot realitzar?
-       Satisfà tots els interessos de tots els infants?

Amb aquesta reflexió estic treballant les competències 4.2 i 5.1, perquè estic identificant bones practiques i reflexionant sobre elles, per tal de millorar-les.

2 comentaris:

  1. Hola Vanessa!

    Això que ens has explicat sobre les sortides m’ha recordat al que feim a la meva aula. Nosaltres també donem molta importància al moment de la sortida, però no pel fet que sigui la sortida, sinó (com molt bé dius) el comiat, el fet de reflexionar sobre allò que s’ha fet el llarg del dia, que els infants puguin explicar les seves vivències més rellevants, escoltar-nos, resoldre alguns conflictes, etc.
    M’agraden les altres alternatives que feis com a comiat, com per exemple fer un massatge. Amb el massatge pots ajudar als infants a lliurar-se de les tensions que han acumulat al llarg de la jornada.
    És important donar importància a tots aquets moments que formen part de dia a dia de les aules.

    ResponElimina
  2. No podria estar més d'acord amb tu, penso que el moment de concloure el dia amb els infants és molt important, per això s'ha de fer bé, i amb tots els infants.
    A jo, com a ana Jessica, m'han agradat molt totes les altres propostes que heu fet, ja que, algunes requereixen contacte corporal i per als infants és molt necessari.
    Bona pràctica.

    ResponElimina