divendres, 24 de maig del 2013

RECERCA EN XARXA DELS PLANS DE MILLORA EN L’ETAPA 0-3




Realitzant la recerca del pla de millora en l’etapa 0-3, he de dir que he trobat molts projectes interessant, ja que en aquesta etapa és fa força feina i és treballa de manera qualitativa.

M’he decantat per l’escola municipal els Musterets, que realitza un projecte força interessant que és el moment del menjador. Estic molt contenta d’observar aquest plans de millora, ja que li donen molta importància al moment quotidià, cosa que facilita l’aprenentatge dels infants.

En el seu bloc, podem trobar una gran diversitat d’experiències i bones practiques. On  expliquen com realitzen els projectes i concretament el menjador. Ens redacten els seus objectius i les seves creences, per tant aquesta escola sap i té ben clar el que vol transmetre als infants.

Per concloure, dir que aquesta escola està fent una gran feina pel que he pogut observar al bloc, ja que tenen en compte els interessos dels infants i les seves necessitats, respectant així el seu procés cognitiu.

Les competències que he treballat, realitzant aquesta tasca són 1.3, ja que he fet una recerca revisant i accedint a altres blocs. I la competència 1.4, perquè he justificat la informació recopilada amb la teoria.

dimarts, 7 de maig del 2013

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE DE MILLORA


Nosaltres na Lorena i jo, hem realitzat aquesta presentació del nostre projecte de millora l'hort escolar, conjuntament ja que estem realitzant les pràctiques al mateix centre.


En aquesta entrada, he triat les competències 5.3, ja que he justificat i contextualitzat el projecte de millora a partir. també he triat la competència 5.4, perquè perquè  he observat els obstacles i inconvenients de dur a terme el projecte.     
 

dimecres, 1 de maig del 2013

IDENTIFICANT BONES PRÀCTIQUES



La bona pràctica que explicaré serà el moment de la sortida. Aquest
moment és una bona pràctica perquè es tractat amb molta cura, es dedica un temps i es duu a terme a tot el cicle.

El primer de tot explicaré característiques del grup. Dins l’aula hi ha 26 infants, en el moment de la sortida es reuneixen tots els membres del grup. Pel que he observat, és un grup disciplinat on hi ha unes normes establertes i que les compleixen. És un grup molt heterogeni, ja que trobem una gran diversitat de personalitats. Però sempre entre ells cooperen i s’ajuden a l’hora de fer qualsevol tasca.

El moment de la sortida es tracte amb molta cura, ja que es dedica mitjà hora a fer aquest moment. En aquest moment es dedicat a fer una conversa del dia, a comptar un conta o fer relaxació. Sempre s’acomiaden dels companys amb una cançó. Aquest moment el considero com una manera de tancar la jornada, juntament amb tots els infants.

Per tant, les entrades i sortides de l’escola són uns moments que s’han de tractar amb molta cura i temps, ja que és un moment que esdevé diàriament i es crea una relació entre la família i l’escola. Són moments on es crea un canal de comunicació molt proper i diari per establir vincles afectius on apareixen moltes emocions, sentiments, alegries, etc.
“Segons Thió i Llenas (2007), l’objectiu fonamental de les entrades i sortides serà procurar, per damunt de la dificultat que suposa separar-se dels pares, que els infants experimentin el plaer de retrobar-se amb les mestres i companys i en la sortida, als seus familiars constatant l’alegria dels altres al retrobament. “

Els objectius que té aquest moment crec que poden ser diferents:
-       Fomentar la parla i l’escolta.
-       Respectar  els companys.
-       Fomentar els hàbit i rutines correctes.
-       Aprendre que hi ha moments de calma i tranquil·litat.

Els interrogants o dilemes que em plantejo davant aquesta pràctica són:
-       El temps és adequat per aquest moment?
-       Quines activitats es podrien fer, a part de les que realitza?
-       És adient aquesta pràctica?
-       De quines altres maneres es pot realitzar?
-       Satisfà tots els interessos de tots els infants?

Amb aquesta reflexió estic treballant les competències 4.2 i 5.1, perquè estic identificant bones practiques i reflexionant sobre elles, per tal de millorar-les.